World of Tanks žaidimas

Naujienos Svarbu 1 Komentaras   Autorius: December 20th, 2012
wot_banner_puzzle

World of Tanks MMO (Massively Multiplayer Online game) tipo žaidimas su tankais, turintis galimybę juos tobulinti, bei veikiantis pagal Free to Play schemą. Per metus nuo atviro beta testo surinkęs beveik visus tankų mylėtojus ne tik Rusijos platybėse bet ir Europoje. Šiuo momentu tai pats populiariausias MMO stiliaus žaidimas Rusijoje, turintis nemenką pasekėjų ratą ir Kinijoje, Europoje pasiekimai kiek kuklesni.

Trumpa charakteristika

  • Žaidimą sukūrė Wargaming kompanija įsikūrusi Baltarusijoje, kuri per gerus metus iki oficialaus žaidimo išleidimo sugebėjo užkariauti praktiškai visa žaidimų rinką, visos šalies mastu gavosi epic win. Iš pat pradžių ši kompanija planavo kurti eilinį LineAge kloną su elfais ir orkais, bet vėliau persigalvojo, logiškai pamąstę priėjo išvados kad tokių klonų ir taip jau nemažai, bet pirminė paruošta medžiaga nepradingo, ji buvo sėkmingai panaudota reklamoje.
  • Žaidime egzistuoja karinė technika nuo 1930 metų iki 1960 metų, kuri padalinta į 10 lygių (nuo traktoriaus su kulkosvaidžiu iki pokarinių super sunkiųjų tankų) bei atskiras 5 klases.
  • Egzistuoja kovinė technika 5 šalių: SSSR (kompaktiškas dydis ir šarvai su neblogais kampais), Vokietija (didelė greitašauda ir neblogas tikslumas), JAV (geras tikslumas judant ir puikūs vertikalūs patrankos kampai), Prancūzija (greitis, kartotiniai šarvai ir užtaisymo būgnas), Anglija (geros patrankos bet su nedidele momentine daroma žala). Greitai atsiras Kinija, Japonija plius dar kelios šalys.
  • Žaidime egzistuoja tiek reali kovinė technika, tiek įvairūs prototipai egzistavę tik popieriuje. Praktiškai visi tankai išskyrus keletą, žaidime modeliuojami pagal egzistuojančius brėžinius rastus archyvuose, muziejuose ir pan.
  • Nežiūrint į tai kad žaidimas labiau arkadinis, jame realizuotas geras pažeidimų modelis, kuris apskaito ne tik šarvų storį ir šovinio pramušimo parametrą (kurie neišgalvoti beje), bet ir kampą susidūrimo vietoje bei atstumą. Egzistuoja modulių ir ekipažo patvarumo rodikliai (kuriuos galima žaidžiant pastoviai pažeisti) ir dauguma kitų parametrų. Pavyzdžiui pataikius į šovinių dėtuvę yra tkimybė kad ji detonuos, ir jūsų tankas vaizdžiai išsiskės visame lauke, o jei bus sužeistas taikytojas jums bus sunku pataikyti ir iš 150 metrų atstumo. Bet visi išoriniai moduliai kaip kulkosvaidžiai ar žibintai neapskaitomi.
  • Rusijoje žaidimas startavo 2010 metų rugpjūčio viduryje, Europoje net iki 2011 metų vasario mėnesio egzistavo tik uždaras beta testas, o oficialiai startavo tik balandžio 12 dieną. Kinijoje žaidimas startavo 2011 metų vasario mėnesyje, bet pas juos atskiras uždaras serveris ir į pasaulio karus juos niekas neleidžia (gal tai ir geriau).
  • Online vėlai vakare ir per išeigines dažnai viršija 500 tūkstančių žmonių (tai visų ru serverių kurių šiuo momentu yra net 4 suma). Rusiškame google puslapyje paieška “World of” pirmoje eilutėje pateikia būtent Tanks o ne Warcraft. Dabar pirmoje eilutėje dažnai pasirodo World of Warplanes dar vienas Wargaming kūrinys. Atsižvelgiant į tai kad žaidimo kūrėjai kūrė specializuotą produktą jie tikėjosi apie 60 tūkstančių žmonių online visame pasaulyje, tad tai ne tik epic win, o galima sakyti massive win. Bet yra ir antra medalio pusė tokio populiarumo – pirmus metus visos programuotojų pajėgos buvo skirtos ne projekto vystymui, o klasterizacijos įvedimui (skirtingi žaidimo serveriai su vieninga vartotojų duomenų baze) tai leido teoriškai žaidimo pajėgimų plėtimą atiduoti inžinieriams. Tų laikų rekordas buvo virš 250 tūkstančių žmonių online, daugiau fiziškai neatlaikydavo tinklas.

 

Populiarumo priežastys

 

 

Galima išskirti tris pagrindines populiarumo priežastis:

  • Pirmasis tokio tipo MMO žaidimas. Tankai, Antrasis pasaulinis karas ! Tai ne koks spec. pajėgų su teroristais ar kosminių desantininkų su ateiviais pasišaudymas, nekalbant jau apie iki gyvo kaulo įgrisusius elfus su orkais. Juk tai pasivažinėjimas su realiomis kovinėmis mašinomis, kur gali žaisti ne tik vaikėzai ar ofiso planktonas, bet ir suaugę ar net peraugę barzdoti dėdės net ir merginos sutinkamos. Rusijoje populiarumas augo kaip ant mielių, bet atskiri niuansai, niekam ne paslaptis kad bet kuriam buvusiam SSSR gyventojui tankai užėmė labai svarbią vietą, kas ir nestebina. SSSR tankus mokėjo ne tik kurti bet ir jais didžiuotis, tai ir vikrūs BT gainioję japonus Chalkin Gole, ir vidutinis tankas T-34 “pergalės tankas”, ir sunkieji KV bei IS tankai, ir savaeigiai prieštankiniai pabūklai “pizdiec viskam” SU-100 ar “medžiotojai” SU / ISU-152. Prieš juos kariavo galingi ir pavojingi priešai “Tigrai”, gotiška “Pantera” bei “Ferdinandas”. Tankams skirta labai daug dainų, juos rodo filmuose, jie stove daugumoje miestų ant pjedestalų, ir kiekvienas pyplys žino “tankas tai kieta”. JAV ir Anglijoje tokios euforijos nepastebima gerus tankus jie gaminti nemokėjo, tad ir tankų istorija jiems nelabai įdomi.
  • Labai paprastas žaidimas. WOT is simple as shit. Kiekviena kova identiškai pries tai buvusiai, 30 žaidėjų važiuoja, šviečia, šaudo ir miršta. Adekvačiam žaidėjui visi tankai bei taktikos įkandami per kokius tris mėnesius žaidimo, visi žemėlapiai kuriami pagal identišką kurpalių, kairė pusė, dešinė pusė ir centras, tada daugumai dvikojių vienaląsčių žaidėjų ypatingai sukti smegenis nereikia (kurių jie dažniausiai ir neturi), važiuoji ir naikini tankus ar jie tave, kaip kokiame “Heroin Hero” žaidime ir South Park. Bet pažengusiems žaidėjams žaidimas atsiveria, jie supranta, kad žaidimo paprastumas tik ledkalnio viršūnė, apačioje egzistuoja sudėtinga mechanika ir balistikos mokslas, egzistuoja skirtingos komandinės taktikos ir t.t. Tai ir išlaiko patyrusius žaidėjus šiame žaidime, įvykdoma pagrindinė taisyklė geram žaidimui easy to learn, hard to master.
  • Free to Play. Nemokantis žaidėjas neišsiskiria iš kitų žaidėjų kurie investuoja realius pinigus į žaidimą, bet tik susiduria su nedideliais sunkumais, kurie perauga į didelius tik tuo atveju jei norima dalyvauti klanų karuose ar čempionatuose.

 

Privalumai

 

  • Neįtikėtina priklausomybė, daugumai žaidėjų priklausomybė nuo WOT blogiau nei narkotinė, ir pažadai sau tipo “va dar vieną moduli atrakinsiu ir viskas varau miegoti” neįvykdomi. Tanke šaudosi net suaugę vyrai, kurie MMO niekada nežaisdavo ir nesiruošė žaisti, bet darbe rūkant dažniausiai aptarinėjamos ne mergos, ar vakarykštis balius o tankai. Žaidimas stipriai įtraukia nežiūrint į visą jo paprastumą ir monotiškuma. Eh tie tankai, jie geležiniai, galingi, važiuoja, laužo trobeles, tvoras ir lauko šikinykus, verčia stulpus ir medžius, su neįtikėtina jėga trauko skalbinių virves ir traiško sunkvežimius. Vien jų vaizdas atgaiva iškankintai militaristo širdžiai.
  • Puikus techninis žaidimo įgyvendinimas, savaime aišku yra daug problemų su žaidimo mechanika ir žaidimo varikliuku, bet riebus pliusas tai, kad žaidimas paremtas klientas – serveris architektūra, kurios dėka neįmanoma realizuoti daugumos sukčiavimo atvejų. Jei dar žaidimas ir slaptažodį atmintyje nelaikytų …
  • Originali mintis, po daugumos LineAge ar Counter Strike klonų tai žiūrisi naujai, tankų tematika tai kažkas naujo ir šviežio.
  • Kompetetingas dizainas, visi tankai sukurti prisilaikant brėžinių iki paskutinės kniedės. Žemėlapiai žiūrisi realistiškai ir nesukelia šleikštulio (palyginus su kokaininiais peizažais azijietiškuose MMO žaidimuose).
  • Neanalinis donatas, galima visiškai nemokamai žaisti su dauguma tankų ir kaip su lygiais kariauti su donateriais, nusileidžiant tik vystymosi greityje, be premium paskyros skyrus daugiau laiko žaidimui galima išmokti net 8 lygio tanką, o su premium paskyra per ta patį laiko tarpą visai įmanoma dasikapstyti ir iki 10 lygio tanko, beje pirmasis 10 lygio tankas Europos serveryje buvo išrastas jau po 48 valandų po oficialaus žaidimo starto.
  • Mokomoji vertė, būtent šio žaidimo pagalba dauguma moksleivių prieš metus painioję PzIV su Tiger, dabar kaip minimum be problemų atpažįsta visus antro pasaulinio karo tankus, kaip maksimum pradeda domėtis technika bei istorija, o tai sutikite smegenims naudingiau nei išgertuvės ar dar blogiau narkotikai.
  • Atviri žaidimo ištekliai, galima pasitobulinti sau angarą, ar vietoje ekipažo susodinti nuogas mergas, pakeisti taikinį ir t.t. Bet visos grožybės bus matomos tik jums, nuo 0.7.1.1 žaidimo versijos atsirado oficialus modų palaikymas (prieš tai oficialiai jie buvo uždrausti, bet žaidimo kūrėjai į tai užmerkdavo akis, o subines tarkuodavo tik už labai rimtus prasižengimus) dabar jie dedami į jiems specialiais skirtą katalogą žaidime.
  • Kūrėjai aktyviai bendrauja su žaidėjais, reguliariai organizuojami susitikimai, skaito ir trolina forume, jiems galima užduoti klausimus (su sąlyga jei patiksite moderatoriui), jiems nesvetimas jumoro jausmas ir gebėjimas sukurti kokią epinę nesąmonę.
  • Konkursai ir akcijos, vyksta gan dažnai, galima sakyti pastoviai. Akcijos pagrinde priskiriamos kokiai nors datai ar šventei, o kartais ir šiaip sau. Akcijų metu kai kas brangaus atpinga, kai kurios kovinės gauna papildomus bonusus ir pan.

 

Trūkumai

 

 

Reikėtų paminėti kad žaidimo kūrėjai kartais klauso žaidėjų nuomonės ir taiso žaidimo klaidas, nors jie tai daro neskubėdami.

 

  • Žaidimo variklis – australų BigWorld Technology kurybos varikliukas buvo sukurtas dar 2004 metais, ir pagrinde buvo skirtas koriejietiškiems MMORPG projektams, tad savaime suprantame pasigendame keleto procesorių palaikymo, maksimalaus matymo atstumo apribojimas plius truputį pasenusi grafika, ko pasekoje forume liejasi aistros iš žaidėju pripratusių prie Crysis ar panašių žaidimų. Po 0.7.0 versijos grafika patobulėjo, tekstūros tapo truputį gražesnės, atsirado realistiškesni sprogimai, o 0.8.0 versijoje pakeitė renderingą, atsiliepimai labai įvairūs, kai kas sako „žaidimas tapo gražesnis ir greitesni“ o kiti grasina atsiusti kūrėjams sibiro maro virusą, už žaidime kritusį fps ir muiliną vaizdą. Iš techninės pusės tai ne žaidimo varikliukas o visiškas pizdiec su kvailiausiais apribojimais, nepatogiais įrankiais ir per subinę projektuota struktūra, ko pasekoje tai unikali terpė plisti trojos arkliams ir virusams. Pastovūs įvairių šalių žaidimo kūrėjų tobulinimai privedė prie to kad 2012 metų rudenį sėkmingam žaidimo startui reikia:
  1. Visual C++ 2008 bibliotekos
  2. Visual C++ 2010 bibliotekos
  3. .NET Framework versija 3.0
  4. .NET Framework versija 3.5
  5. .NET Framework versija 4.0
  6. Būtina sąlyga uždrausti antivirusinei apsaugai tikrinti bylas
  7. Žaidimui paleidžiamajam failui paleisti būtinos administratoriaus teisės
  • Žaidimo balanso mechanizmas, būtent jis didysis nepasitenkinimo generatorius žaidėjų tarpe nuo pat žaidimo starto. Pagrindinės pretenzijos: apačios (3-7 lygis) dažnai patenka vietoje patrankų mėsos, viršūnės nepatenkintos artilerijos pertekliumi, vidutiniai tankai dažnai sulyginami su analogiškais sunkiaisiais tankais. Dabar šios problemos sušvelnintos nes 0.7.5 versijoje žaidimo balanso mechanizmas buvo perrašytas, tada dabar papuolame į mūšius plius minus du lygiai, o ne plius minus trys keturi lygiai kaip anksčiau (tai negalioja artilerijai ir lengviesiems tankams).
  • Beprotiškas randomas, kaip ir bet kuriame arkadiniame žaidime be šio punkto neįmanoma. Vikšrų numušimas be padarytos žalos, sukeltas gaisras pramušus priekinius šarvus, šovinių detonavimas nuo smėlio dėžės tanko lygio, nepramušimas kartoninių šarvų ir t.t. Už visa tai turime dėkoti DBR (Didžiajam Baltarusiškam Randomui) origalo kalboje ВБР, Великий Белорусский Рандом (dar kitaip kitų žaidėjų vadinamas ЗЕБР — ЗлоЕбучий Белорусский Рандом). Didžiu jis tapti gal ir nespėjo bet nervus gadina atsakančiai.
  • Stebuklingi ekranai, ekranai dar  kitaip papildomos šarvų plokštės montuojamos virš pagrindinių šarvų, jos atsirado dar 0.6.6 ar 0.7.0 versijoje visuose tankuose. Jiems priskiriami patrankų montavimo pagrindai, papildomi bortai, vikšrų apsauga ir pan. Jei ekranas pramušamas o pagrindiniai šarvai ne žala nepadaroma, savaime suprantame be klaidų tai nepraėjo, galima iššauti iš galingiausios patrankos su fuagasiniu sviedinių į menkai apsaugotą priešininką, pataikyti ir nieko, visą fugaso daromą žalą sugeria stebuklingi ekranai, nors logiškai pamąsčius po tokio šūvio visa įgula su visais tarakonais turėtų būtų ištaškyta bent jau 100 metrų spinduliu. Šiuo atveju labai dažniai nuskriaudžiami artileristai, kai kurių žaidėjų nuomone tai buvo padaryta specialiai norint pastūmėti žaidėjus pirkti auksinius šovinius, tam skirtos didžiausios tirados forumuose. Turiu paminėti tokie atvejai egzistavo jau labai senai, matyt žaidimo kūrėjai nežino kaip tai ištaisyti, ir ekranų įvedimas tik bandymas tai užmaskuoti.
  • Žaidimo monotonija, trys mūšių rėžimai ir apie 30 žemėlapių, kur pagrindinė užduotis sunaikink visus priešininkus arba užgrobk bazę, po paskutinių pakeitimų bazės užėmimas kartais žymiai sunkesnis nei priešininkų sunaikinimas (mažai žaidimo laiko, prailgintas žymiai užėmimo laikas tam tikruose rėžimuose), ko pasekoje team deathmatch pavirsta geru pasišaudymu arba chronišku sėdėjimu krūmuose. Važiuok, šviesk, šaudyk, naikink – pakartok tai n kartų. Paskaičiavus reikiamą mūšių kiekį norint išrasti bent jau 8 lygio tanką, galima prilyginti save net kokiam korėjietiškam MMO, kur egzistuoja monotoniškas farminimas, skaudu bet tai teisybė. Atskiras galima pasakyti įnirtingas nepasitenkinimas tai Šturmo rėžimas, atakuoti turint minimaliai laiko, su skirtinga technika, bei randomo sąlygomis, plius su kokiu lėtu tanku tokiu kaip Maus ar T-95 pasitenkinimą gali pajausti tik visiški mazochistai.
  • Priklausomybė nuo komandos, kadangi žaidžiame ne vieni o komandoje kur yra dar 14 žmonių (o ne 10 / 8 / 5 kaip kituose teamplay žaidimuose) konkreti atsakomybė prilyginama visiškam nuliui, jūs galite būti Rembo ar Terminatorius kituose žaidimuose, bet čia jei papuolėte į komandą su amebos lygio žaidėjais galite subinės neplėšyti tai nepadės, laimėti tokį mūšį praktiškai neįmanoma nebent ir priešininkų komandoje atsirado dar 15 idiotų. Tad pradėjus žaidime pralošinėti chate pasipila verksmai ir vėl komandoje noobai ir t.t. nors pagrinde verkia tie patys noobai kurie nudvėsė nieko naudingo nenuveikę.
  • Mažai blizgučių, falometrija įmanoma tik statistikos pagalba, daugiau parodyti neįmanoma, situacija truputį pagerėjo įvedus epinius apdovanojimus.
  • Tankai autostradai nepritaikyti, BT ar A-20 tankai pažeidus vikšrą negali jų nusimesti ir toliau važiuoti ratų pagalba, nors realybėje tai buvo įmanoma.
  • Nerealizuotas keletos bokštų ar patrankų palaikymas, jūs negalite šaudyti ir Maus ar E-100 iš dviejų patrankų, o bokšteliai ir sumontuotos mažo kalibro patrankos juose tik muliažas, šios galimybės realizacijai kūrėjai dėjo skersą, kadangi tai gan sunkiai įgyvendinama.
  • Dažni neplaniniai techniniai aptarnavimai, dažniausiai kartą į savaitę ar dažniau žaidimo serveriai pakimba, išsijungia ar pradeda laginti (reikiamą pabraukti) ir būriai nepatenkintų žaidėjų pasipila į forumą skustis ko pasekoje ir jis užsilenkia.
  • Visiškas nemokėjimas aprašyti pasitaikiusios klaidos, jums parodomas pranešimas „tanko parduoti nepavyko, pabandykite vėliau“ labai jau informatyvu, pasirodo jūs viršijote dienos limitą apie kurį buvo rašoma penktoje eilutėje 0.6.5 versijos aprašyme. Neskaitei ? Tavo bėdos, oi atsiprašau dabar limitas 2 tankai, nes suaktyvėjo žaidimo paskyrų vagysčių atvejų. Nors apie tai niekur oficialiai neparašyta.
  • Technikos techninių parametrų slėpimas, daugelis techninių parametrų (važiuoklės pravažumas, modulių patvarumo taškai ir t.t.) neaprašyti visiškai, o tai sutikite apsunkina konkretaus tanko įvertinimą, bei palieka didelę spragą kūrėjams keisti šiuos parametrus kaip jiems tik užeina, ko pasekoje vystosi nemenka paranoja žaidėjų tarpe. Kūrėjai užsispyrę slepia šarvavimo schemas, vidinių modulių ir ekipažo vietas, jei nori sužinoti kur konkrečiai randasi šovinių dėtuvė Maus ar IS7 ieškok informacijos internete.
  • Reguliariai nesilaikoma terminų, konkretus pavyzdys prancūzai, juos žadėjo 2011 metų pirmame ketvirtyje, o juos įvedė tik metų pabaigoje ir tai ne visą šaką. Galima dar prisiminti Варгеев Кислого prezidento pažadus duotus E3-2011 išleisti kiekvieną mėnesį po atnaujinimą, jie šio pažado laikėsi gal porą mėnesiu, o vėliau kaip visada. Turiu paminėti ir tai, kad žaidimo kūrėjai kartais bando apžioti daugiau nei gali (pradedant klasterių palaikymu ir baigiant idėja su viena paskyra apjungti visus tris pasaulius, tai tankus, lėktuvus ir laivus), o reikiamus darbus kaip visada atideda ilgesniam laikui.

 

Realūs pinigai

 

Ar tu sumokėjai už notariškai patvirtintų pikselių naudojimą ? Nusipirk auksinius šovinius ir žiūrėk kaip po kiekvieno tavo pelės paspaudimo tavo krauju ar kita kūno vieta uždirbti pinigai išlekia į nebūtį, palaiminti kreivo žaidimo varikliuko.

Egzistuoja nuomonė, kad galima apsieiti be realių pinigų investicijų į žaidimą, donateriai neturi jokių privalumų prieš žaidėjus kuriems rankos auga iš teisingos vietos, bet kokį topinį tanką galima išrasti ir be premium paskyros, tai kompensuojama žaidimu į minusą su topiniu tanku ir vėliau daug sužaistų kovų su paprastesne technika uždirbant sidabrinius, na ir savaime aišku reikia žymiai daugiau laiko. Mūšyje kaip taisyklė labiausiai svarbūs žaidėjo įgūdžiai ir komandos susižaidimas, mygtuko “Išdulkinti visus“ žaidime nusipirkti negalima. Premium tankai kurių jau yra nemažai žaidime skirti ne intensyviam kitų žaidėjų naikinimui, o pinigų uždirbimui, bet patyrusiems žaidėjams į tai giliai pofig, jie ir su šiais tankais naikina noobus atsipūtę. Sukryžiuokime pirštus ir tikėkimės, kad kreivarankiams neatsibos mokėti pinigus ir kūrėjai bus patenkinti, o visa kita fauna bus patenkinta nemokamu žaidimu.

 

Tankų klasifikacija

 

  • Lengvieji tankai – tai silpnai šarvuoti ir greiti tankai (nors yra ir išimčių) pasižymintys manevringumu ir mažu pastebimumu judant. Mūšiuose su aukštesnio lygio sunkiaisiais tankais skirti žvalgybai bei artilerijos naikinimui. Kaip taisyklė ilgai neišgyvena, bet patyręs žaidėjas kartu su gerais artileristais gali sunaikinti didžiąją dalį priešininkų komandos. Prancūzų šakoje lengvieji tankai sutinkami net iki 8 lygio, o nuo 6 lygio jau turi užsitaisymo būgnus, tad galima juos naudoti ne tik žvalgybai.
  • Vidutiniai tankai – iš storėję lengvieji tankai, pas juos atsiranda pakenčiami šarvai (pramuša visi išskyrus lengvuosius tankus) ir neblogą patranką, mūšyje pasikliauna manevringumu ir žaidimu grupėse, topiniai vidutiniai tankai pasižymi labai nebloga greitašauda bei pramušimo parametru, tad galima ir pasiautėt.
  • Sunkieji tankai – patys storiausi šarvai, didžiausia patvarumo taškų atsarga bei mažiausias greitis (išimtis IS-7, IS-8 su jų 50 km/h ir topiniai prancūzai su net 60 km/h maksimaliu greičiu). Mėgstamiausias išsišokėlių tankų tipas, jie pagrinde skirti pralaužti priešininkų gynybos linijas, bet kaip taisyklė slepiasi už namų bei akmenų bijodami artilerijos. Tikimybė sutikti mūšyje mamytės sūnelį su kokiu IS-7 labai didelė, ilgą laiko tarpą tai buvo vienintelė šaka kurioje buvo 10 lygio tankai, bet 0.7.5 versijoje tai pasikeitė, kuo labai nepatenkinti mamyčiukai, nes buvo įpratę šaudyti vienu lygiu žemesnius vidutinius tankus, kitaip jie nemokėjo nes žaisti jie kaip taisyklė nemoka.
  • Savaeigiai prieštankiniai pabūklai – žaidimo snaiperiai. Kaip taisyklė neturi bokšto (išskyrus keletą amerikietiškų modelių) tad turi suktis visu korpusu, ką beje ir veikia daugiau kaip 90% žaidimo laiko sėdėdami krūmuose. Bet jiems sumontuotos stipresnės patrankos, kurios pasižymi padidinta greitašauda, geresniu pramušimo parametru ir tikslumu nei to pačio lygio kiti tankai. Atsiradus 10 lygio šios klasės technikai jas pradėjo imti į klanų karus už jų daromą didelią momentinę žalą.
  • Artilerija – pagrindinis nepasitenkinimo šaltinis šiame žaidime. Neskaitant keleto išimčių taip pat neturi bokšto, bei turintys artilerijos taikiklį bei galimybę žvelgti iš aukščiau. Juose montuojamos pačios galingiausios patrankos, bet ploniausi šarvai ir dažniausiai atvira kabina tad jiems užtenka ir vieno taiklaus šūvio. Sėdi krūmuose, šaudo per visą žemėlapį, daro didelę žalą bei generuoja didžiausias nepasitenkinimo bangas iš lėtapėdžių sunkiųjų tankų, aptiktų savaeigių prieštankinių pabūklų ar užsižioplinusių vidutinių tankų. Aptinka artilerija miršta per maksimum per 5 – 10 sekundžių, bet patyrę artileristai kartais medžioja savo priešininkus pagal šūvio pėdsakus. Skaitoma kad tai pati lengviausia tankų klasė, sėdi sau krūme, šaudai per visą žemėlapį ir minimum rizikos gauti atgal, visos taktikos gudrybės tai užimti strategiškai patogią vietą bei laiku ją pakeisti jei pradeda degti subinė, bet kaip taisyklė su paskutiniu punktu 95% žaidėjų nesusipažinę, nes elementariai pervažiuoti į kitą žemėlapio pusę kol negavai pizdiulei kai šioje prasiveržia priešas jie nesugeba, priežastis elementari chroniškas smegenų trūkumas.

 

Tankų mokyklos

 

  • Tarybinė – daug laiko buvo skaitoma kūrėjų numylėtine. Šarvai tvirti ir su gerais kampais, santykinai greiti, kalibrai dideli kai patys tankai nedidelių matmenų. Minusai nedidelė greitašauda, ilgas suvedimo laikas, nedidelis maksimalus matymo atstumas ir nelabai didelė patvarumo taškų atsarga. Kaip taisyklė tai mėgstamiausia moksleivių ir nemastančių žaidėjų tankų mokykla, nes didelio proto čia nereikia. Žaidimo pradžioje tai buvo akivaizdžiai uber tankai, su pagerintais techniniais parametrais, bet po daugelių pakeitimų ši tankų mokykla jau neišsiskiria iš kitų, ir pagrinde skirta artimai kovai.
  • Vokiška – pamėgta estetų, seniau buvo labiausiai kenčianti tankų mokykla, ne tik pagal techninius parametrus ar uždarbius, net atsiradus amerikiečiams mažai kas pasikeitė. Žaidimas juk kurtas Baltarusijoje, reikia juk kažkaip atkeršyti fašistams. Žaidimui startavus Europoje ledai pajudėjo, ten nebuvo tokio fanatizmo susijusio su tarybine technika ir po daugelio skundų vokišką techniką po truputį prilygino kitoms nacijoms. Pagrindinis šios technikos pliusas tai tikslios patrankos su neblogu suvedimu. Labai didelis vokiškos technikos pliusas tai modulių unifikacija, vieną kartą išmoktas modulis kaip kokia racija tinka labai daug tankų. Bet šarvai kaip taisyklė kvadratiniai, sukasi vietoje gan lėtai, blogi vertikalūs patrankos kampai, nors turi nemažai patvarumo taškų. Nepamirškite ir tai kad visi topiniai vokiečiai pastebimi krūmuose per visą žemėlapį, lyg būtų apkarstyti girliandomis ar uždegti signaliniai laužai šalia, o kur dar gaisro tikimybė, vokietuką galima padegti iš galo ir priekio, dega jie labai dažnai.
  • Amerikietiška – iki prancūzų atsiradimo skaitėsi stikliniais tankais, su šarvais pas juos visiškai prastai jos nėra visiškai (tokia fanera palyginus su prancūzišku popieriumi) tik topiniai tankai gali pasigirti gan neprastais šarvais ypatingai bokštai. Patrankos pas amerikonus pasakiškos, daro daug žalos, tikslios, greitašauda nebloga ir puikūs vertikalūs kampai. Turiu paminėti dar kelis amerikonų pliusus tai didelis maksimalus matymo atstumas ir geras tikslumas šaudant judesyje. Vertikalų stabilizatorių (kurį privalo turėti visi vidutiniai ir sunkieji tankai) amerikonai gali montuoti tanke jau nuo penkto lygio, kai vokiečiai, rusai ir prancūzai tai gali padaryti tik 8 lygyje. Tik amerikiečiai turi atskirą savaeigių prieštankinių pabūklų šaką su sukamais bokštais. Amerikonų artilerijos tai pat savotiškos geros patrankos ir nedideli gabaritai plius labai geri horizontalūs patrankos kampai.
  • Prancūzai – atsirado žaidime 2011 metų gruodžio pabaigoje. Ši kovinė technika grubiai skirstoma į dvi dalis, kadangi Prancūzija buvo okupuota Vokietijos tad yra prieškarinė grubiai iki 5 lygio ir pokarinė technika. Pirmoji klasė sunkiai šarvuota ir lėtapėdė technika, leidžianti vaizduoti Maus smėlio dėžėje, yra ir apsirūkusio inžinieriaus produktai, keistos formos tankai su prastais ginklais. Antroji klasė su gerais bei tiksliais ginklais, dideliu maksimaliu greičiu bei užtaisymo būgnu kurio pagalba per trumpą laiko tarpą galima iššaudyti būgno turinį, o vėliau bėgti užsitaisyti iš naujo nes tuo momentu tankas visiškai bejėgis. Trūkumai tai gale montuojamas bokštas, labai prasti vertikalūs patrankos kampai, popieriniai šarvai kurie sugeba pramušti net kai kurie fugasiniai šoviniai, bei mažiausia patvarumo taškų atsarga, o artileristai taip pat nuskriausti didžiausias kalibras pas juos tik 155 mm. Topiniai prancūzai labiausiai priklausomi nuo tiesių žaidėjų rankų, jie neatleidžia klaidų visiškai, bet gero žaidėjo rankose tai tikra mirties mašina.
  • Kiniečiai – taip yra ir tokie. Ši tankų šaka buvo sukurta specialiai kiniečių rinkai, matyt kūrėjus užkniso begaliniai skundai iš kiniečių darbininkų, o jų kaip žinome yra labai jau daug, nes jiems taip pat norėjosi kažko savo gimto. Bet kol kas tai tik dvi premium kovinės mašinos, nukopijuotas T-54. Pirmasis tankas atsirado 0.6.7 versijoje tai buvo Type 59, tam tikru momentu žaidimo kūrėjai išėmė iš prekybos šį tanką nes atsitiktinėse kovoje darėsi totalus bardakas. Vidutiniai tankai turi tokią savybę jungtis į gaujas, o keletas gerų žaidėjų su vidutiniais tankais gali padaryti visišką achtung bet kur. 2012 metų rudenį kūrėjai užsivežė naujos kinietiškos žolės, ir pristatė pilną tankų šaką, pradedant pirktais anglų – amerikiečių bei trofėjiniais japonų tankais, bei baigiant visiškomis tarybinių tankų kopijomis.
  • Britai – na kur mes be tankų pionierių ? Pradžioje buvo planuota kad britai atsiras iš karto po amerikiečių (jau net uždaros betos laikais buvo sukurta britų tankų šaka). Britai juk kariavo ir dar kaip ! Bet kadangi jie salos žiurkės ir nenorėjo dalintis tankų dokumentacija gavosi taip kaip yra, prancūžiškos technikos fone britai neišsiknisinėjo, neskaitant tai kad britai tankus skirstė į kreiserinius (greitos ir kandžios skarbonkės) ir pėstininkų palaikymo (gerai šarvuoti lėtapėdžiai su greitašaudėmis patrankomis). Dar vienas britų tankų niuansas tai patrankos su geru pramušimo parametru bei didele greitašauda, bet su nedidele daroma žala tai galioja iki 8 lygio imtinai. Topiniuose tankuose šis niuansas dingsta, jie kažkur viduryje tarp tarybinių ir amerikietiškų tankų, tik jie turi galimybę šaudyti fugasiniais sviediniais su 200 mm pramušimo parametru. Prieš atsirandant pagrindinei tankų šakai jie žaidime egzistavo kaip žemo lygio premium tankai (Valentine, Matilda, Cherchill ir Tetrax).
  • Japonai – kaip nekeista ir jie gamino tankus, oficialiai pranešta kad jų šaka atsiras po kiniečių. Žemo lygio tankai grynos tarybinių tankų BT, T-26 kopijos bet jau nuo 6 – 7 lygio realiai egzistavusių kovinių mašinių neliko ir prasidės popieriniai tankai. Topiniams tankams žadami storiausi šarvai ir laivų ginklai, kurie vienu šūviu gali sunaikinti priešininko tanką, ko pasekoje bus patys lėčiausi tankai žaidime, koks maksimalus greitis ? Gal kokie 10 km/h nuo kalniuko pavėjui ? Vidutiniai tankai kitas kraštutinumas, tai amerikietiškų tankų parodijos praktiškai be jokių šarvų, bet greiti. Kas jau kas bet japonai iškrypimų specialistai.
  • Kiti – jie planuojami ne anksčiau kaip 2014 metais po japonų tankų šakos, visų pirma tai Europos rinktinė, iš šalių kurios pačios nesukūrė tankų pilnai šakai, tokios kaip Lenkija, Švedija, Šveicarija, Čekoslovakija ar Italija yra net Vengrija, plius Arabų bei Izraelio tankai, net Lotynų Amerikos kūriniai kurie bus premium tankais. Jokios informacijos kol kas nėra.

 

Kontingentas

Testeriai

  • Alfa testeriai, nedidelis senų žaidėjų branduolys, apdovanoti tankais PzKpfw V—IV Alpha. Kurie labai retai pasirodo žaidime ir bijoti šių tankų su raidele A nereikia jei jūsų tankas 6 ar didesnio lygio.
  • Beta testeriai, spėjo išbandyti visą techniką dar prieš oficialų žaidimo startą. Kaip taisyklė turi mėgstamą tankų klasę ir pastoviai su ja žaidžia nežiūrint į visus techninių parametrų pakeitimus. Didžioji dalis susibūrė į klanus dar uždaro beta testo metu, taip pat apdovanoti unikaliu tanku KV-220, su saiku moka realius pinigus. Turiu paminėti miegančius beta testerius, kurie beta testo metu dalyvavo labai mažai ir buvo užmetę žaidimą, bet sugrįžo tik dabar, juos nekenčia ne tik patys beta testeriai taip sakant už munduro garbės pažeminimą, bet ir didžioji dalis forumo lankytojų, nes dažniausiai būtent jie užduota idiotiškiausius klausimus.
  • Super testeriai, tai elitas kurių nuomonės kartais klauso ir žaidimo kūrėjai. Jiems prieinama viešai neplatinama informacija, skaitomi protingesniais už alfa ir beta testerius, faktiškai tai testeriai jau išleisto žaidimo. Tai labai uždaras ratas į kurį papilti labai sunku, jiems oficialiame serveryje prieinama premium technika kuri pasirodys tik sekančiame atnaujinime, tad dažnai tampa nesportiško žaidimo aukomis bei tenka kentėti pastovius idiotiškus klausimus iš žaidėjų pusės.

 

Likusieji žaidėjai

  • Donatoriai, žaidime jie tik tam kad šaudyti kitus, aktyviai remia projektą realiais pinigais, bei išradinėja tik tokią techniką kuri (prisiklausę įvairaus plauko ekspertų) leidžia pasijausti visagaliu mūšio lauke. O kai pagaliau jau turi šią techniką angare tame pačiame forume verkia kad negali nieko padaryti ir tankas paskutinis šūdas (tiesių rankų augančių ne iš subinės už pinigus nenusipirksi). Po eilinio atnaujinimo pradeda mokytis naują šaką, nes senoji jau sugadinta jų nuomone. Pagrindinis žaidimo kūrėjų pajamų šaltinis.
  • Moksleiviai moka realius pinigus labai retai, bet pastoviai forumuose rėkia, kad realūs pinigai žaidime blogis ir t.t. Žaidime elgiasi neprognozuojamai, taktikos ir strategijos ne nieko negirdėjome. Tad adekvačius žaidėjus tai savaime suprantama siutina, žaidimo forumai pilni jų verksmų koks blogas wargaming ir koks aš kietas pacukas, generuoja daugiau nei 50% šiukšlių forumuose bei žaidime. Po pamokų ar atostogų metų jų kiekis katastrofiškai padidėja net iki kokių 95% žaidime, ko pasekoje žaisti tampa visiškai neįmanoma. Bet ne visi mamyčiukai blogi žaidėjai bet tai reta išimtis iš taisyklės, administracija ir moderatoriai bando su jais kariauti bet visiškai nesėkmingai.
  • Troliai, pagrindinis jų užsiėmimas forumų bei žaidimo chato trolinimas, daugiau jie neatneša jokios naudos, tad dauguma jau užsidirbę permament banus.
  • Žaidėjai, kaip tai neskambėtų paradoksaliai susideda iš mastančių būtybių, atėjusių atsipūsti po darbo, instituto, nepraleidžiantys forume parašyti kad viskuo kalti mamyčiukai. Šis kontingentas pilka masė, nepasiekiantys kažkokių didelių pasiekimų žaidime.
  • Tankistai, pati keisčiausia grupė žaidėjų, susideda kaip taisyklė iš buvusių kariškių, ko pasekoje žaidime kartais nuskelia tokius bajerius kad laikykis, o į klausimą kur tavo protas, ir kodėl taip elgies, gauni elementarų atsakymą, mane taip mokino (armijoje juk protauti draudžiama). Ypač linksma pasiklausyti kanale pokalbį tarp kokio seržanto ir leitenanto.
  • Tankofilai, jie klijuoja tankų modelius ir anonizuoja žiūrėdami į kokio IS-7 nuotrauką, iš atminties gali išvardinti visus PzKpfw III Ausf. J techninius parametrus, žaidime jie tik dėl tankų. Lengvoje formoje mes visi tankofilai pripažinkime tai, žaidime niekuo neišsiskiria bet forume kartais užverda tokią košę kad šakės, kartais net bando kariauti su moderatoriais ar žaidimo kūrėjais bandydami įrodyti savo tiesą, ko pasekoje dažnai kenčia nuo įvairaus lygio represijų iš jų pusės.

 

Klasifikacija pagal žaidimo stilių

  • Frageriai, atsirado žaidime nuo pat jo pradžios. Pasižymi medalių rinkimais, bei sužeisto tanko pribaigimu laukiant iki paskutinės minutės kai tai galės padaryti, o jei kažkas iššovė į jo numatytą auką prasideda keiksmų lavina, kartais net pradeda šaudyti į sąjungininką kuris išdrįso nušvilpti jo fragą. Tad lentelėje palyginus su kitais žaidėjais su 0 fragų atrodo ypač kietas pacukas, nors patirtis duodama už padarytą žalą o ne nušautų priešininkų kiekį. Šiai grupei daugiausia priklauso mamyčiukai, kartais jie bando vaikyti tanką net tada kai neaišku kur jis, chroniškai bijo grobti bazę, ir su riksmais “neimkite bazės“, „pribaikime visus“ lekia pirmyn, o kartais net šaudo į sąjungininkus bandančius užimti priešininkų bazę. Ko pasekoje dažniausiai pralošiama kova.
  • Krūmų kariai, tai ypatinga kasta kaip taisyklė važinėja su topiniais tankais ir visą žaidimą prasėdi krūmuose netoli bazės, pastoviai chate rašinėdamas visokias nesąmones retkarčiais iššaudamas į priešininką per visą žemėlapį, arčiau nevažiuoja dar dažus subraižys. Ypatingai skundžiasi „kodėl aš negaliu pataikyti“ bandydamas pataikyti su fugasine patranka kurios išbarstymas plius minus hektaras per visą žemėlapį. Daugiausiai tokių individų pasitaiko tarp vokiškos technikos mylėtojų, atseit tikslios patrankos, blogi šarvai ir važiuoti negaliu, kuro neatvežė. Dažniausiai dėl jų pralošiami mūšiai nors dėl visko kaltina komandą atseit ko jūs ten lindote.
  • Artileristai, labiausiai nekenčiama kasta visame žaidime. Ramiai sau sėdi krūmuose, rydamas sumuštinį bei šaudydamas per visą žemėlapį į sąjungininkų aptiktus priešininkus. Priešininkams pirmaeilis taikinys, nes net vienas geras artileristas gali būti labai didele rakštimi priešininkų komandos subinėje, ypač mėgsta topinius priešininkų tankus ypatingai Maus. Kaip velnias kryžiaus bijo lengvųjų tankų, kurie būtent ir sukurti naikinti artilerijai. Standartiškai reiškiasi žaidimo forume, lygindami kieno geresnė storesnė patranka ir pas ką geresnis pataikymų procentas, bei kas daugiau užvertė peliukų.
  • Statistikos vergai, kaip žinote kiekvienas žaidėjas turi savo statistiką, kurią galima pažiūrėti net mūšio metu su noobometru (naudok google). Žaidimo kūrėju teigimu normali statistika tai ne mažiau kaip 49% pergalių (2% lygiosios), ne noobu skaitosi žaidėjas kurio pergalių procentas ne mažesni kaip 50% – 52%. Tėvukai gali šį parametrą užkelti net iki 60% ar daugiau, o smėlio dėžėje skriaudžiant mažiukus ar kuopose galima pasiekti ir 70% – 80%. Klinikiniai atvejai kai sukuriamas atskira vartotojo paskyra tik žaidimuose kuopose ar klanų karuose ten statistika gali siekti 90% ar daugiau. Kaip suprantate šie rodikliai yra pagrindiniai falometrijoje, bei trolinant kitus žaidėjus jei statistika žemesnė nei 45% – 47% tai tu atgrubnagis, mamyčiukas, idiotas ir t.t. jei turi 50%+ aiškinti kad nemoka žaisti be kuopos, kitaip sakant solo, ar apkaltinti chronišku pedo bear atveju.

 

Šaltinis: http://lurkmore.to/World_of_Tanks#.D0.9D.D0.B5.D0.B4.D0.BE.D1.81.D1.82.D0.B0.D1.82.D0.BA.D0.B8

Labai jau laisvas vertimas iš rusų kalbos su priedais iš savo pusės.

Vertė ShadowLT

Komentarai

Komentuoti

Kad galėtumėte komentuoti turite prisijungti!